fredag 12 juni 2009

En veckas dagpass

Fredag och jag är slut som människa.

Har haft en helt överjävligt strulig vecka på jobbet, med en fullkomligt galen patient som ena stunden drev en till vansinne, för att i nästa stund vara världens gulligaste, och samtidigt försökte manipulera hela arbetsgruppen till att börja hata varann genom att ljuga och hitta på saker som ingen sagt...

Till råga på det; osäkra läkare som inte törs fatta några beslut, avsaknad av struktur, en jävla massa onödigt arbete och fundersamma patienter som inte får några svar och en inskolning av en för övrigt duktig, men helt nyutexaminerad, sjuksköterska.

Jag är värd en helg nu. Ute regnar det. Det fullkomligen vräker ner. Och lika bra är väl det, då behöver jag inte tvinga mig ut och klippa gräset eller klyva ved.

Strax blir det ett boxningspass och sen ska jag och Molly ligga och slappa i soffan framför en tänd brasa, och lite TV.

1 kommentar:

~Johanna~ sa...

Jag har mejlat på din hotmailadress du uppger på facebook! Kolla den!

kram