tisdag 18 augusti 2009

Sjukhusturné

Idag tog jag en extra semesterdag för att hinna hälsa på diverse sjuklingar.
Det var jag, syrran och hennes Johan.

Vi började på Danderyd, där mamma ligger med gallsten och en inflammerad bukspottskörtel. Hon såg risigare ut än jag hade väntat mig, och hade feber och ont. Stackarn får leva på dropp och morfin.

Färden bar vidare till Bromma Sjukhus, där Johans pappa Holger är inlagd för sina ryggsmärtor. Han var arg och missnöjd med det mesta här i livet, verkade det som. Vi satt en bra stund, och han gaggade och svamlade om det mesta som inte hade någon relevans alls.

Sedan vidare till sista sjukling, farmor. Hon ligger på Jakobsbergs sjukhus för sin stroke som hon fick under min semester. Farmor log sitt tandlösa leende och visade att hon nu kunde röra riktigt bra på sin vänstra hand, och hon hade varit uppe och gått med gåbord idag. Stora framsteg för en liten tant!

Nu är jag helt tömd på energi och borde laga mat, äta, gå hundpromenad, träna, hänga tvätt och diska, men jag är helt slut. Tog precis en kanelbulle ur frysen och tänker glida ner i soffan och glo på färdigskrattade sitcoms tills energin kommer tillbaks.

1 kommentar:

Donna ♥ sa...

Låter tufft...

Men så skönt att till och med slippa skratta...