söndag 24 maj 2009

En trasig hand

Åh, det är jättesynd om mig. Min högra hand smärtar otroligt.

Min underbara, fantastiska sambo var på jordens jävligaste tjafshumör idag, vilket inte är att rekommendera när jag har lågt blodsocker och försöker fokusera på våra räkningar.

Jag varnade henne ett antal gånger och sa att det vore bra om hon skärpte sig och slutade provocera. Men tillslut brast mitt tålamod och Caisa fick hela högen med räkningar och reklam över sig där hon satt och fulflinade i soffan, och jag drog iväg till jobbet med en smällande dörr efter mig.

Väl i bilen skrek jag okvädningsord med alla röstresurser jag har och drämde näven i ratten så hårt jag kunde. Det känns nu. Den är svullen, lite blåaktig och gör jävligt ont.

Vad faan ska det vara så jävla svårt att vara sams, för?

3 kommentarer:

C sa...

Måste du skriva och tala om för allihopa om våra tjafs eller?

~Johanna~ sa...

Sötisar, vem bråkar inte...lixom, här vart de hål i väggen för ett tag sen...hehe...de är spacklat nu!

Syster Yster sa...

Måste och måste. Nej, det måste jag väl egentligen inte? men jag gör det för att skriva om min vardag, och i den ingår du.