tisdag 5 maj 2009

Tittar in en snabbis...

Såhär är det nu: Ganska lugnt.

Kommer bättre överens med vännerna, trots att vi inte pratat om det som hänt. Känns som att det inte skulle ge så mycket, för de verkar helt inställda på att ingenting har hänt, så jag säger - och jag menar det - SKIT SAMMA. Huvudsaken att vi kan vara sams och vara vänner.

Huset blir allt trevligare att bo i, vartefter jag hittar nödvändiga lysknappar, eluttag, proppskåp, vattenkranar och annat som kan vara bra att känna till. Det är lite som att gå på upptäcksfärd varenda dag. "Undrar vad man tänder med den här knappen?"

Regnet svepte in över Bålsta och har vattnat min trädgård i två dagar nu. Det behövs, så jag gnäller inte, men jag noterar att min sinnesstämning förändras markant med vädret.

Vi har fortfarande inte fått in TV, telefoni eller bredband så jag kan bara blogga från jobbet när jag hinner, vilket inte är så ofta. Längtar tills allt är i ordning.

I helgen kommer ett gäng och ska fälla fem träd i trädgården. Vilket projekt!

Inga kommentarer: