onsdag 25 november 2009

Mördare?

Igår var jag på spinning. När jag stod i duschen kom spinninginstruktören in och började babbla en massa (det är såna här pinsamma duschar, tre i rad utan något draperi emellan), och jag ansträngde mig för att titta ner i golvet eller i hennes ansikte - och INTE på hennes kropp. (Ändå har jag tuttarna fastetsade på näthinnan, så jag MÅSTE ju ha gluttat!) Förlåt Caisa, jag älskar BARA dig och du är mycket sexigare än henne, men det blir ju bara sådär pinsamt ibland!!!

I alla fall så stod vi sedan och pratade i omklädningsrummet (jag rafsade så snabbt jag kunde på mig mina paltor för att slippa skämmas över min skrynkliga, bleka lekamen.) Hon började fråga mig om jobb och familj och sån't och jag sa som det var och berättade om Caisa. Hon tyckte det var jättetrevligt att jag var homo och hade visst haft nån vän som varit det och det var ju helt OK, bla bla bla. Tomt bullshit liksom. Och så kom kommentaren som fick mig att asgarva:

- Ja jag har inga problem med homosexuella! Det är som med mördare, så länge de inte rör mej eller mina barn så kvittar det för mig!

Mördare?

Jag svimmade en stund - och önskade att jag inte fanns just där, just då. Sen kunde jag inte annat än skratta åt hennes dråpliga kommentar - som jag vet inte ALLS var menad som den lät - och sa "vi ses på tisdag!" och seglade iväg.

Mördare?! Ja herregud...

2 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Hahaha...först fnissade jag lite med tuttincidenten...

sen kände jag att jag blev lite upprörd när jag läser att hon sagt att det var "jättetrevligt" och så ska de dra paralleller från sitt eget liv som om man vore en ailen. Jag känner faktiskt en!...typ...

Men liknelsen om mördare tar ju priset, jag hade blivit skogstokig!....

Tror folk på allvar 2009 att homosar hoppar på folk eller? Och BARNEN? Är pedofili o homo samma sak?

IDIOT!

skönt ändå att vara så likgiltig, om någon mördade nån i hennes närhet om inte var barn eller henne själv... ja då kvittar de för henne!...

Tycker du är coolast i stan, som såg längre o kände att hon kanske inte menade va hon sa!

Viktigpettern sa...

VA SÄGER DU? Blir helt chockad . Hur kan man säga att viss kärlek gämnförs med mördare....så länge det inte rör mej och mina barn?? Som om det är en smittsam sjukdom? Nä nu fick du mej å gå igång så här på en Måndag morgon...
Hon måste ha blitt lite tagen på sängen eller nått och svamlade till det för var det hennes äkta tankar så blir jag rädd.