fredag 20 november 2009

The ugly truths


Jag är en helt och hållet operfekt människa. På alla sätt och vis faktiskt. Faktum är att jag inte ens försöker vara perfekt. Se mina exempel!


* Jag har ett jävla humör ibland och beskyller gärna andra för att vara boven i dramat när jag så väl vet vem det var som började...

* Min tunga är så vass att den kan klyva en knivsudd. Många blir sårade och stötta längs vägen, och jag bara går förbi och märker det inte ens. Förmodligen för att jag inte menade att såra. Men egentligen spelar det väl ingen roll vad man menar, utan vad man gör?

* Jag gnäller ganska mycket. Särskilt på jobbet. Jag kan vara riktigt neggo och bara gå omkring och klaga och snacka skit en hel dag. Till slut blir jag så trött på det, att jag börjar gnälla på mig själv också.

* Jag förväntar mig ganska ofta att min omgivning skall vara på exakt samma humör och våglängd som jag själv är. Vilket humör jag är på varierar flera gånger per dag, vilket ofta innebär att det kan vara svårt för min omgivning att hänga med.

* När jag egentligen är missnöjd med mig själv, försöker jag hitta fel hos andra.

* Jag dömer ut alla som inte har exakt samma åsikter och värderingar som jag.

* Jag säger alldeles för ofta rakt ut vad jag tänker och tycker innan jag har hunnit tänka efter hur det jag kommer säga kommer att tolkas av den som hör det.

Allt detta här ovan beror på att jag är impulsiv, energisk, sårbar, spontan, öppen, frispråkig, excentrisk och rakt igenom mänsklig. Och det faktum att jag har insett allt detta tyder ju på att jag är ute efter förändring. Så, mina vänner, läsare (om det nu finns några sådana): Kommentera gärna, och ge mig förslag på hur man bäst hanterar sin egen personlighet i förhållande till omgivningen!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Oh så jag känner igen mig.

Att hantera sin egen personlighet i förhållande till omgivningen? Handlar kanske om att våga lita på det goda hos sig själv och hos sina medmänniskor? Fel, brister, mindra vackra sidor osv har vi alla - styrkan är att SE dem, ACCEPTERA det och FÖRÄNDRA till det bättre när det behövs.

Att ta sitt eget ansvar för vad man utsätter sig själv och andra för och (som sagt) lita på det goda hos sina medmänniskor tror jag är viktiga ingredienser för att kunna leva sida vid sida på den här jorden.

~Johanna~ sa...

Jag är långt ifrån perfekt, Däremot är jag duktig på att framstå som att allt är tipp topp!. Jag tror alltid gott om alla. Man har visserligen fått sig några kängor pga det. Men jag i min tur har säkerligen sårat också. Jag gillar dig! Tycker du är störtskön!