fredag 25 december 2009

Myser

Julafton avlöpte helt som planerat, med värme, ljus, en sprakande brasa, familjen samlad och en massa god mat och lite julklappar. Mina och Caisas föräldrar träffades för första gången, och det gick över förväntan bra! Inget slagsmål, inga psykbryt och allt porslin är helt. Maten räckte, hundarna slogs inte och huset brann inte upp. Det måste man väl kalla en lyckad jul?

Idag är Caisas föräldrar kvar och det är en slappdag utan dess like. Har legat på soffan och käkat godis och slappat, lyssnat på min julklapp - Melody Gardots nya skiva - och gnabbats med Caisas uppkäftiga far.

Den enda ansträngningen idag blev en timmes promenad i skogen. Ganska skönt att komma ut och få vara lite ensam en stund med Molly och tystnaden.

Imorgon blir det jobb igen, back to business. Men jag tror jag har laddat batterierna åtminstone litegrann, för jag har haft en alldeles förträfflig jul!

Inga kommentarer: