torsdag 10 december 2009

Nä nu ger jag upp

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska reagera och bete mig.

Jag vet varken ut eller in.

Jag förstår inte varför. Varför sa hon så? Varför anklagade hon mig för nånting som inte är sant? Och dessutom en sån skitsak, så vore den sann så vore den värd att skratta åt. Men den var inte sann. Och det förklarade jag. Och hon fortsatte ändå att anklaga, skrika och förnedra.

Här sitter jag med all min ilska, ledsenhet och förvirring och undrar vad fan som hände, och är jag verkligen inte värd att behandlas bättre än såhär? Behöver inte andra människor tänka på hur de beter sig mot mig? Är det bara jag som ska tänka över mina ord och handlingar, så att jag inte sårar och förstör?

Är jag en jävla trasdocka som man kan slänga på marken och trampa på?

Nej, i helvete heller.

2 kommentarer:

~Johanna~ sa...

*kramar om*

Veronica sa...

Det är så frustrerande att sitta med alla dessa känslor av att ha blivit kränkt av lögner och hårda ord. Hoppas verkligen att du får tillfället att berätta det till den här personen eller att du kan prata med Caisa eller en vän så att du kan släppa det.

Du är värd att behandlas med all respekt, alltid!

Kram till dig!