tisdag 15 december 2009

Snö!

Lycka!

Jag älskar vit, fluffig, mjuk, kall snö! Hela mitt hjärta blir alldeles varmt när jag vaknar och världen är alldeles vit och mjuk som bomull.

Har varit ledig idag. Gick en skogspromenad med Molly i snön, och hon var lika överlycklig som jag. Kan lägga in bilder imorgon...

Sen åkte Nanna och jag till Kista och shoppade julklappar och åt alldeles för mycket mat och till råga på det varsin helt sjukt stor bit citroncheesecake. OMG, den var underbar.

När jag kom hem började jag fixa i ordning arbetsrummet/lilla rummet/extra rummet (vad fan ska det heta?). Och här inne är det nu hyfsat städat och fint trots att vi ännu inte lagt nåt golv...

Sen blev det ett hårt cykelpass. Har inte varit på det passet efter den pinsamma dusch-incidenten. Det kändes något spänt till en början, men sen släppte det. Tog i ordentligt och fick upp en maxpuls på 152, vilket är sådär. Har inte känt mig helt kry på sistone och kan kanske inte förvänta mig mycket mer just nu.

Nåväl, nu ska jag lägga mig i soffan och vänta på att Caisa kommer hem från jobbet. Hoppas hon tar det vansinnigt lugnt, för det är helt sjukt galet väglag! Ligger bussar och bilar i varenda dike...

Inga kommentarer: