torsdag 8 april 2010

Motvind

Hur ska man lyckas sköta sin hälsa och ta hand om sin kropp när man ständigt arbetar i en helvetisk jävla motvind?!

Säger jag Bu så säger kroppen , säger jag Ja så säger den blankt Nej. Varför vill den inte bara lyda mig? Jag vill den ju så väl!

Ååååhhh, jämmer och elände!

Det är (för tillfället) mina benhinnor som strejkar. Har känt av dem ett par veckor nu, men det har varit hållbart och blivit bättre och bättre. Så idag var det dags för en liten premiärjoggingtur på kvällskvisten. Utvägen gick hur bra som helst! Jag hade gott om energi och duggregnet svalkade och skymningen var behagligt grå. Jag sprang förbi hästhagar och blöta åkrar och Molly sprang snällt bredvid. Det var liksom perfekt. Men, på hemvägen började det strama och kännas stumt i smalbenen, så jag gick sista biten. Väl hemma så började det värka nåt infernaliskt!

Nu sitter jag här och är arg, besviken, ledsen och har ont!!!

Inga kommentarer: