söndag 17 januari 2010

En normal, svensk söndag


Har varit vrålförkyld i några dagar nu. Men idag kände jag mig betydligt bättre. Så jag och frugan bestämde oss för att vara supersvenskar och göra precis just det som alla andra svenskar gör på söndagar: Åka till IKEA.

Vi inhandlade nya huvudkuddar för mag- och sidliggare, och en fiskmobil till min barndomskompis Emmas nyfödde son Alfons.

Jag blev störtkär i en gungälg också, men var lite osäker på om de kanske redan har en sån, så jag vågade inte köpa. Men själv skulle jag kunna döda för en gungälg om jag hade barn! Eller, kanske till och med utan barn...

Vi åt givetvis lunch på IKEA, en mellan köttbullemeny. Inte för att jag orkade en mellan, utan skulle nog ha tagit en liten, men så stod det ju så tydligt att det var "bästa köpet" att ta en mellan - så vad gör man?

På hemvägen svängde vi förbi Bauhaus och köpte några fönsterlampor och en sovrumstaklampa. Mycket tjusigt blev det.

Nu håller Caisa på och lagar sin smarriga lasagne med alldeles för mycket vitlök i (som jag älskar).

En så supertraditionell och nördtråkig lagomsöndag som man bara kan ha. Och det bästa är att den var förjävla trevlig!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, vitlök, finns det något bättre, det är ju så gott.

Antar att IKEA var välbesökt denna gråa söndag

Mvh camilla

Syster Yster sa...

Mycket välbesökt! :)

~Johanna~ sa...

Klart ni kan ha en gungälg utan barn,den är ju störtsöt!