måndag 7 mars 2011

Bålsta vårdcentral, dagens skämt

Vill bara meddela att fingertopparna sitter kvar, men jag har ingen känsel i yttersta fingerspetsen på vänster långfinger. Det gick dock hyfsat att jobba hela helgen, med ordentligt med plåster och handskar på.

Nåväl. Jag är trött. På Bålsta vårdcentral.
Har bett om en valfrihetsremiss till Ångestmottagningen på KS (eftersom jag jobbar på det sjukhuset och har svårt att åka till Uppsala för fobiträning) för att ta tag i min klaustrofobi, som hindrar mig så. Det var i Oktober jag ringde. Remissen är spårlöst försvunnen. Jag blir runtslussad telefonledes till 100 olika ställen, där ingen vet nånting. Och när man försöker komma till vårdcentralen får man bara höra: "Vi kan inte ta emot fler samtal nu. Försök senare eller en annan dag."

Varje dag.

Dessutom... Så har jag en knöl i bröstet som jag borde kolla upp. Försöker nu komma fram för att få en tid för detta. Som vanligt går det inte ens att komma fram.

Suck...

Inga kommentarer: