tisdag 8 mars 2011

Motvind

Nu känns det som jag har fastnat i vinkelvolten... Totalt jävla oflyt hela tiden!

Vaknade 07:17 av telefonsignalen. Jobbet. Jag var inte där. Jag skulle vara där, men istället så låg jag och drömde en mysig dröm under mitt varma, sköna täcke. Redan tjugo minuter försenad flög jag ur sängen, slet på mig kläder och petade i linser, och på 7 minuter var jag i bilen. Vid den tiden var det såklart köer. Jag tror jag stämplade in 8:20. Då hade locket på min matlåda med räksallad och fetaost gått upp och innehållet låg utsmetat i min väska.

Sen kom jag liksom bara aldrig ifatt mig själv.

Var tvungen att ta ett jobbigt samtal. Det är aldrig kul att behöva påpeka för någon att det den presterar inte är tillräckligt bra. Och jag försöker vara ödmjuk och snäll. Men till slut måste man ju ändå se till att verksamheten verkligen fungerar!

Nu har jag precis suttit och pillrat med min nygamla (Tradera, 250 kr) iPod Shuffle, och försöker komma på hur i helvete jag ska få in musik i den lilla apparaten, så att jag kan bli lite inspirerad när jag ska ut och löpträna.

Sket i att träna idag. Var ändå som gjort för att typ bryta ett ben eller nåt annat i den stilen. Jag gick en promenad i skogen med Molly efter jobbet, och gladdes åt att det var någorlunda ljust ute fastän klockan var över 5.

Imorgon har jag ställt mitt eget alarm och Caisas alarm, och så har en kollega lovat att ringa och väcka mig också. Hoppas det funkar.

Inga kommentarer: