torsdag 3 mars 2011

Sydd

Skulle äta en god avocado. Skulle fåbort kärnan. Skar istället sönder två fingetoppar. Blodet sprutade över hela köket. Tappade känseln i fingrarna. Plåstrade om och försökte komma på hur jag skulle ta mig till Lasarettet. Grannarna var inte hemma. Nåväl, kanske läker ändå? tänkte jag och tog en Ipren och tyckte synd om mig själv.

När Caisa kom hem tyckte hon absolut att vi skulle åka till akuten. Vi grälade en stund om vad som är akut och inte, och sen vann Caisa och vi åkte in.

Väl inne fick jag vänta tre timmar, sen fick jag fyra stygn i fingret av en söt doktrissa och en stelkrampsspruta i baken av en sur men skicklig syster.

Nu är frågan: Hur fan ska jag kunna följa hygienrktlinjerna på jobbet?
Ni vet, sprita händerna, handskar på, inga smycken på händerna. Räknas en fet fingertuta som smycke, tro?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi =) underbar läsning

/nanna

Tatiana sa...

Jag vet att det suger att vara borta från jobbet ( det syns jue i lönekuvertet om inte annat ) men du kanske ska vara hemma tills de tar STYGNEN ?
I alla välmeingn
// Tatiana