tisdag 10 maj 2011

Sluta fråga då!!!

Nästa person som frågar "Jaha hur går det då? Är allt klart inför bröllopet?" skjuter jag.

En fråga, som i och för sig är helt vänligt menad och förmodligen ställd av intresse och småpratssjuka. Men jag lovar att det är inte en gång om dan eller ens två jag får den frågan - utan minst fem!

Varenda ytligt bekant och kollega MÅSTE bara fråga. "Hur går det?" "Är allt klart?"

Neeeej allt är verkligen inte KLART för då skulle maten hinna ruttna och håret se jävligt risigt ut den 28 maj!

Visst kan det vara kul att tänka på att det blir en stor fest om några veckor, men jag föredrar att inte behöva redogöra för detaljerna kring planeringen fem gånger per dag. Jag är stressad nog, som det är.

3 kommentarer:

Erik Forsling sa...

Skulle aldrig fråga eller undra! Skrev bara ett långrandigt på ditt dadaistinslag för några dagar sedan.

Anonym sa...

men varje som frågar vet ju inte att du fått frågan en miljard gånger innan... Ha tålamod. :-)/Maria

Syster Yster sa...

Jag vet att alla bara vill väl. Det är bara jag som är stressad och grinig. Klart ingen kan veta att jag inte tycker det är skitkul att få frågan om och om och om igen varje dag.