torsdag 21 juli 2011

Sista semesterveckan

Så, vad har denna semester givit? Caisa har förvånansvärt nog förvandlats till en Duracell-kanin och energiskt insisterat på att måla om huset på mindre än en vecka (jag har hjälpt till), och dessutom fälla en enorm tall och ta hand om allt ris (det går inte att beskriva hur mycket ris det blir av EN tall).

Jag är av den åsikten att arbeta kan man göra närhelst på året, medan semestern är till för att njuta och koppla av. Så, jag har mellan varven lagt mig i hängmattan med min Allers och löst korsord medan Caisa har stånkat och stönat.

Fyra dagar spenderade vi i skärgården på en mysig ö tillsammans med Uffe och Lotta. Det var en välbehövlig paus, och jag fick möjlighet att tanka lite positiv energi, och även dumpa ur mig lite skit.

Jag har sökt två jobb, fått dem båda och tackat nej till båda. Caisa har äntligen fått ett nytt jobb, hon hatar sin nuvarande arbetsplats, och börjar på sitt nya i September. Hon är lycklig. Hon är värd det.

Idag ska jag sjunga på en begravning. Jag undrar just om jag kommer i mina begravningsbyxor efter allt vin och god mat denna semester... =/

Inga kommentarer: