fredag 1 juli 2011

Första semesterveckan

Man kan nästan inte tro att det är sant, vilken tur jag haft med vädret! Olikt mig, som alltid har sån otur med nästan allt.

Den första semesterveckan har jag ägnat åt mig själv och Molly. Vi har badat massor, gått långa kvällspromenader när värmen lagt sig lite, plockat litervis med smultron (jag tror jag är beroende), badat ännu mer (Molly kan simma i en timme minst), strosat runt i trädgården och njutit av allt som blommar, tagit siesta i hängmattan, löst korsord (inte Molly, då), och bara varit. Molly har fått vara hund på riktigt och flänga omkring bäst hon vill över stock och sten och jag har fått vara människa fullt ut. Ganska behagligt.

Idag är första lite mulna dagen, och jag passar på att blogga, beställa linser, kolla mailen (har två nya jobberbjudanden på G) och dammsuga.

Angående jobben, jag vet inte alls om det är något jag tänker nappa på. Jag sökte för att jag ville kolla mina möjligheter, och båda ställena är intresserade och vill att jag ska komma på intervju. Allt beror på lön och arbetsvillkor. Jag trivs med mitt jobb, men ibland känner jag bara för att göra nåt annat.

Jag saknar INTE Facebook (eller som farmor utrycker det "den där Fasse-boken!"). Tvärtom så förfäras jag nästan över timmesuppdateringar av vad man äter, vem man väntar på, vad man har på sig, och vad man ska göra härnäst. Ibland blir det bara pinsamt, när någon råkar skriva lite för mycket om vad man gör, när man sagt något helt annat till någon annan. Nej, jag känner att min tid med Fasse-boken är över och har gett mig Nada, Noll, Zipp.

För att kompensera för behovet att upplysa alla om ens vardagliga liv kan jag nu nämna att jag nu har för avsikt att städa huset och sedan förmodligen hälsa på min kloka gamla tandlösa farmor. Tjipp!

Inga kommentarer: