måndag 11 juli 2011

Somrigt

Man kan ju inte sitta inne och blogga när det är så himla skönt ute! Eller, kan man...?
Vi är i full gång och målar om huset. Eller, Caisa målar mest. Jag tar mest pauser i hängmattan. Men Caisa verkar älska att måla. Inte mig emot! =)

Vi bestämde oss till slut för att huset skulle fortsätta vara svartbrunlaserat, men att fönsterfoder, vindskivor och verandaräcke skall vara grönt. Det blir så snyggt! Skönt att bli av med det gula. Före- och efterbild kommer.

Ja, vad händer mer? Jag fick en ny tjänst på Akademiska, men tackade nej. Jag insåg plötsligt att jag har det oförskämt bra på mitt jobb. Ibland är det nyttigt att se sig omkring för att uppskatta det man har.

Igår var jag, syrran och johan och Sussie på kamelpromenad på ön. (Biskops-Arnö ett par kilometer härifrån har blivit "ön" för mig. Min energipåfyllningsstation. Mitt lugn, mitt bad, mitt fiske, mina barfotapromenader.) Kalle Kamel var så duktig och gick snällt i koppel runt ängarna. Av någon anledning slängde han dock plötsligt iväg en av sina gigantiska, mjuka, runda fötter rakt i Sussies mage, så hon flög minst en meter.

Jag skrattade så att jag kiknade. Visst var det synd om Sussie, men hon klarade sig fint. Det hela såg bara alldeles för roligt ut. Jag vet, jag är hemsk. Se min syrras kamelblogg på: Kameläventyret!

Inga kommentarer: