onsdag 31 augusti 2011

Blandat dravel

Träningen flyter. Äntligen har jag hittat motivationen och den där fantastiska känslan att vilja gå och träna! Känns mycket bra. Ikväll ska jag prova ett nytt pass: Sh'bam.

Jag har inte hört nåt mer angående kattkriget. Ringde till polisen idag igen för att höra om det kommit in något tillstånd. Polisen föreslog att det var Kommunens fråga. Kommunen anser dock att det är Polisens fråga. Polisen vet inte vem som sköter såna frågor, utan föreslår att man ringer Länsstyrelsen. Som säger att det är polisens sak.

Är det någon i hela jävla världen som har en jävla aning eller?

Och så till nåt roligare: Blivit kallad till intervju för ett intressant jobb!

5 kommentarer:

Erik Forsling sa...

Blandat dravel härifrån Gamla Hembygden också. Ditt finfina ord "kattkriget" fick mig att, helt irrelevant, associera till en gammal barnbok från tidigt förra seklet. Ivar Arosenius skapelse "Kattresan". Har du inte läst denna fantastiska illustrerade och absurda berättelse så bifogar jag en länk:

http://karlsson.ownit.nu/kattresan/

Skrev en kommentar tidigare också, men plottrade bort den genom att trycka på publicera innan jag skrivit mitt namn.

Asturiska språket. Ett minoritetsspråk i Spanien, det enda (inhemska?) som inte har officiell status. Deras trupper har också marscherat ut i kriget. Asturisk musik, vem fan har hört talas om det. Nu har jag gjort det, tack vare SR P1. Ett så bra reportage! Finns på hemsidan bl.a. genom att

"Musihkka" heter programmet, och är väl värt att lyssna på. Kanske blir någon av oss alla i internetvärlden turist där. Och då kan det ju vara trivsamt att veta att det finns austurisk musik - den fungerar nästan som en form av politiskt påtryckningsmedel.

Nedanstående är från SR:s hemsida. Lyckades inte bifoga länk, alltså ett citat. Skulle det intressera dig, så kan du vanligtvis lyssna inom trettio dagar.
----------------------
Musihkka - om stor musik på små språk
Andra programmet av tio. Asturiska är det enda spanska minoritetsspråket som inte är erkänt som ett sådant, vilket driver en stor del av den unga musikrörelsen. Från 27/6 2010.
Från 1/9.
-----------------------

Körsång från Sardinien är inte så illa det heller. Men det har ju ine med saken att göra.

Syster Yster sa...

Kattresan har jag givetvis läst! Bra bok och fina bilder!

Erik Forsling sa...

Skamligt att jag glömde gratulera och önska dig lycka till med intervjun. Men man ska ju inte lyckönska en skådespelare inför premiären, det lär innebära katastrof. Kanske gäller samma för er systrar inför en intervju!? Förmodligen lika bra att jag glömde!

Var frustrerad efter att ha pjoltat bort ännu ett meddelande till någon. En felknapptryckning räcker!

Men jag hoppas att du gjorde succé, om du nu var seriöst intresserad.

Har du sett den helt sagolika anställningintervjun i filmen "Trainspotting"? Här handlar det dock om att INTE få jobb. Hela filmen är sevärd: intervjuklipp finns på You Tube.

Själv blev jag hastigt och lustigt anställd igår. Min praktiktjänst med aktivietsstöd övergick till en avlönad visstidsanställning. Retroaktivt dessutom. Du får gärna gratta den 55-årige f.d. arbetslöse praktikanten.

Oavsett vad du tror så är jag ännu övertygad om att många besöker din sida. Så långa uppehåll gör du inte. Kanske kittlar uppehållen, och är man inte så aktiv besökare, så går det ju snabbt att läsa ikapp!

Erik Forsling sa...

Trist att du försvann. Utan att känna dig, saknar jag din närvaro! Det är lite tomt i universum.

Erik Forsling sa...

Snart ny midsommar. Allt växer och frodas - över hövan - men varför kommer du inte tillbaka. Hoppas bara i mitt stilla sinne att inget ont har hänt dig!

Märkligt med bloggar. En del tycker man bara om, och man uppskattar att ta del av dem, trots att man inte direkt är vare sig tvillingsjälar eller kompisar. De bara hör till, liksom ... vardagen. Låter kanske grått och trist, men din var/är en av dem, som f.ö. lyste upp.

Visst, helt trivialt, men vrider man och ruckar på formuleringen så kanske den kan bli relevant. Önskar dig hursomhelst en fin kommande helg, om du nu någonsin går in här och tar del!?