söndag 28 augusti 2011

Reslust

Efter den här semestern, som vi spenderat nästan bara hemma, är jag galet ressugen.
Huset behövde målas, en tall behövde fällas, jag hade intervjuer att gå på och vi gjorde en utflykt till skärgården. Men sen hann vi liksom inte med nåt mer.

Men om ganska precis tre veckor styr vi kosan söderut, till Baska Voda i Kroatien. Jag längtar till en varm sol igen (här har hunnit bli ganska pissigt väder igen), ett varmt, klart hav utan algblomning, nya naturupplevelser, spännande god mat, nytt folk, och så lite vila.

Visst är jag nervös. För flygresan - tänk om jag får panik? För bussresan från flyget - tänk om den tar oss igenom en massa långa hemska tunnlar! Ja, tänk om. Tänk om vi får en alldeles lysande vecka vid Adriatiska havet, en lite sen bröllopsresa, bara vi två. Trots alla tänk om - gud vag jag längtar!

2 kommentarer:

Erik Forsling sa...

Lyssnar just nu på Klingan på P2 - ett tips till dig att också göra. Sitter du parkerad vid datorn och genast hittar detta torde det vara en halvtimme kvar när jag sänder.

Verkar trots allt som att du varit ledig i sommar, och ni verkar ha gjort en del nödvändigheter i alla fall. För mig gäller ingetdera!

Detta är istället för det svar som jag skulle lägga till ditt tidigare inlägg. Det är centrerat kring "loop machine" och kommer senare. Somnade nämligen ifrån igår, dessutom paltade jag så att halva meddelandet försvann.

För tidigt att önska trevlig tripp, så det får komma senare. Trevligt dock att du skriver, och positiv är även din ambivalens inför den försenade bröloppsresa, som jag så väl unnar er, och som ligger framför er. Ambivalensen är väl ett tecken som tyder på att apatikoman börjar lätta!? Tankar, känslor, rädsla, längtan - är inte det stora fuck-you-fingrar mot apatin?

Nu är det bara femton minuter kvar av Klingan, usch så ineffektiv jag är! Men programmet finns på P2:s hemsida.

Syster Yster sa...

Sant! Fuck you, apati!