söndag 25 januari 2009

Bara det gör ont

När ångesten blir för svår att hantera, tycks inga alternativ finnas. Det måste göra ont. Det måste skada och såra. Det måste komma en reaktion. Någon måste gråta och någon måste skrika och någonting måste gå sönder.

Dagen efter går jag omkring i en grå dimma, inte riktigt vaken. Vill inte riktigt vakna.

Du är allt jag någonsin velat ha. Ändå så gör jag dig så illa. Förlåt.

Allt hon sa var sant.
Ge henne tid, ge henne utrymme.
Allt hon sa var sant.

Hon menade bara väl.
Ge henne tid, ge henne utrymme.
Hon menade bara väl.

Din reaktion var berättigad.
Ge henne tid, ge henne utrymme.
Din reaktion var berättigad.

http://www.youtube.com/watch?v=VPdURs6RStU&feature=related

2 kommentarer:

Veronica sa...

Kommer in och ger dig en varm kram. Vissa dagar och vissa känslor är mer smärtsamma än andra. Kramar om igen - för att du verkar behöva det idag och för att jag tycker om Syster Yster.

Och en sak till... du finns nu med i min blogglista på min sida =)

Syster Yster sa...

Mmm. Ibland är det förjävligt. Oftast är det ju inte det. Men när det är det, så är det inge kul. =(
Allra minst för dem i min närhet.