tisdag 20 januari 2009

En vanlig dag och duntäcke vs. syntetfiber

God Morgon alla nyvakna bloggare som sitter och funderar på vad ni skall göra av den här dagen.

Jag tänkte berätta om den hysteriskt intressanta dagen som jag har framför mig.

Gick upp, gick på toa (vi har fått en alldeles NY och fin toalett! Bilder kommer när jag har städat badrummet...). Släppte ut hunden. Satte på kaffe. Satte på datorn.

Planen är nu att jag ska dricka mitt kaffe, läsa mina mail, svara på några och sedan sätta på mig träningskläderna och åka ner till gymet. Där har jag ett pass Core inbokat. (En ganska lätt mage/rygg/bålstabilitetsträning.) Sedan tänker jag springa några minuter på löpbandet. Efter detta åker jag hem och sätter på mig varmare kläder och går på långpromenad med vovve. Sen bör klockan vara dax at åka till jobbet och slita häcken av sig hela kvällen.

Gud vilket intressant liv!

Jag låg och tänkte igårkväll, på olika anledningar till att jag föredrar syntetiska fiber-täcken framför dun.
Här är några:
* Fåglarna plockas levande, de som överlever den plågsamma behandlingen får sätta nya fjädrar och plockas en gång till i livet.
* Dunet placerar sig i små klumpar lite här och där, och vissa delar av täcket blir helt tomt. (Oftast just MIN del av täcket av nån anledning...)
* Först fryser man som fan, och täcket känns kallt. Sen vaknar man och svettas för att det inte andas nåt.

Nån som har några fler åsikter om dun?

Inga kommentarer: