tisdag 6 juli 2010

Jogg, älg, plask, fisk?

Tog en joggingtur. Bäst att passa på att röra på fläsket när det inte är stekhett. Eller ja, det blev väl mest en rask promenad med lite joggingsekvenser då och då. Min kondis har verkligen nått botten!

Det var varmt och kvavt men molnigt och lite duggregn. Fast det var egentligen svårt att urskilja om det var en extremhög luftfuktighet som kondenserade mot varm hud, eller svettdroppar som rann nedför pannan, eller om det verkligen var små regndroppar...

Det knakade i skogen. En älg! Stor och fin stod den och glodde på mig och Molly. Sen lufsade den iväg, så som bara en älg kan lufsa. Jag blev glad, det var så länge sen jag träffade en älg, och jag tycker att älgar är så trevliga djur.

En stund senare hade Molly spårat upp den trevliga älgens mindre trevliga avföring och rullat sig däri. Det blev till att åka ner till sjön. Jag tog med fiskespöt. Molly fick bada och skölja av sig exkrementerna. Sen tyckte jag hon kunde sitta stilla och tyst på bryggan en stund medans jag fiskade. Det tyckte inte hon. Hon skällde och gnydde och ville hoppa efter den roliga lilla prylen som jag kastade i vattnet hela tiden. Så vi åkte hem. Det gjorde inget, för vid det här laget hade det börjat regna ordentligt.

Imorgon ska jag till tandläkaren. Jag kan inte riktigt minnas senast som jag var hos tandis. Jag undviker att gå dit, för att hon alltid tjatar om att hon vill dra ut mina visdomständer, de två jag har kvar. Men det kan hon glömma. Det misstaget gör jag inte om!

Inga kommentarer: