torsdag 8 juli 2010

Solmysdag

Mmm, vilken skön ledig dag! Riktig högsommarvärme, sol och bad. Krigar-Peter var här och vi var och badade halva dagen. Sen käkade vi sushi i Bålsta. Livets viktiga ämnen avhandlades, såsom: Hur det skulle vara att inte ha ett skelett?? och Hade den där tjejen silikonbröst eller riktiga? Såna, viktiga samtalsämnen som man bara kan ha med nån som verkligen förstår en! :)

Efter att ha lämpat av Krigaren vid tåget tog jag en skogspromenad med Molly och letade kantareller. Vi hittade inga kantareller (inte jag i alla fall, om Molly hittade några åt hon sannolikt upp dem), men däremot blåbär och en älg - igen! Tror det var samma. Vi stod och tittade på varann ganska länge idag. Han viftade på öronen och satte upp mulen i vädret för att lukta på mig. Jag presenterade mig och frågade om det var vi som sågs igår också. Som om jag förväntade mig att få ett svar...??? Ibland undrar jag...

Molly rullade i nåt grönbrunt.

Jag gick och funderade på varför jag alltid får lite lätt ångest på sommareftermiddagar, när solen fortfarande är varm, men kommer liksom från sidan och är lite gulare än mitt på dagen. Då skälver mitt hjärta lite och jag får gråten i halsen. Bara en stund, tills det svalnar och börjar närma sig kväll. Då går det över. Undrar varför!

Gunilla och Johan kom över med morotskaka och jag fick åka på Johans motorcykel. Wiii, vad det suger i magen när det går fort! Jag kände mig lite som en ninja-turtle med ryggskyddet på. Eller kanske som Skalman...

Nu återstår av denna dag att duscha Molly och krypa ner i soffan hos Caisa som kom hem tidigare från jobbet, för att hon hade huvudvärk och mådde illa. Uttorkning, tror jag.

Inga kommentarer: