tisdag 15 februari 2011

Babbel

Ringarna är beställda (det blev den på bilden nedan). Nu håller jag på och flänger runt i diverse tygaffärer för att hitta Det Perfekta Klänningstyget I Den Snyggaste Färgen Och Med Det Snyggaste Fallet. Inte lätt för nån som inte har en aning om ens hur man syr en simpel bordsduk... Men Emma, hon kan hon!

Var och tränade BodyCombat idag. Idag var ett av de tyvärr ack så sällsynta tillfällena då jag hade mer energi än jag hade förväntat mig. Det är så kul när man liksom överraskar sig själv med tokhöga knän i ett rasande tempo och dessutom får in riktigt hårda och snabba slag! Nog med skryt, men det var skönt att verkligen ta i av all sin kraft. Förvånad, blev jag!

Och så kom jag att tänka på en märklig sak. Att ta kontakt. Jag har inga problem att ta kontakt med främmande människor, och säga nåt vänligt eller starta en ytlig konversation om något världsligt. Jag är ganska så social av mig. När jag får ta initiativet. Men när plötsligt någon annan tar kontakt, någon som dessutom verkar hyfsat självsäker och framåt, och börjar prata med mig, då känner jag mig jättekonstig! Blir misstänksam och blyg, och undrar vad hon eller han har för baktankar... Tänk vad knäpp man kan vara!

Och vet ni hur många Karin det krävs för att byta vår badrumslampa? Typ 20 minst. Men vi fixade det! Jag och mina alter egon... Nu ser man varenda pormask!

Inga kommentarer: