fredag 25 februari 2011

Sjuk

Förbannat också. Från frisk till sjuk på sex timmar! Kom hem och mådde prima fast var lite trött. Vid 19-tiden började jag få lite ont i halsen och kände mig svullen. Avbokade spinningpasset och lade mig tidigt. Vaknade kl 23 av att halsen var helt igenkorkad. Känns som en sträv tennisboll i epiglottis. Idag känns hela huvet stort och svullet och det är svårt att svälja.

Skit och förbannat elände! Jag som inte blir sjuk! Jag är världens mest friska och hälsosamma människa! Jag brukar inte sjukskriva mig för annat än lårbensbrott och eget barnafödande. Fan också vad arg jag är!

Sitter här i soffan och gör en massa onödiga köp på Tradera.com, kollar mailen en gång i minuten, kommenterar allas statusar på Facebook och bloggar. Molly ligger bredvid mig med huvudet vilande på sin tennisboll, en hoppfull blick. Kanske mamma helt plötsligt tar bollen och kastar iväg den? Caisa sover fortfarande. Hon har varit förkyld hela veckan.

Man skulle kunna tänka sig att det är jättemysigt att vara hemma hela familjen och vara förkylda tillsammans, men ICKE. Vi kommer garanterat gå varandra på nerverna precis hela dagen. Båda blir skitsura när vi är sjuka.

Snön faller. Ser inte ut som 26 minus idag i alla fall. (Var det igår morse.) Våren får mer än gärna göra sitt intåg just nu.

Inga kommentarer: