måndag 19 oktober 2009

Så Höst

Mörkt och kallt på morgonen.

Hade knappt sovit en blund i natt. Kelvin höll på och trampa och snutta på mig hela tiden. Stackarn saknar väl Caisa.

Regnväder.

Lämna Molly hos Nanna och Jana, försenad till jobbet, mest på grund av att jag inte kunde hitta nån parkering.

Mediokert på jobbet. Slängde då och då en trött blick ut genom fönstret på den gråa dagern.

Förbi farmor påväg hem - kolla så att allt var bra. Det var det.

Hämta Molly. Sprudlande glad som vanligt. Kallt och lerigt.

Handla mat - färsk tortellini.

Hem, laga mat, äta. Gott, faktiskt. Hade i lite torkad svamp i maten.

Mörkt redan. Elda i kaminen. Kolla en stund på TV.

Iväg och träna. Minusgrader nu. Orkade inte ge järnet. Gav vad jag hade.

Hem igen. Dimma och minusgrader = halt.

Ut en sväng i mörkret med Molly. Tog rundan runt byn. Mörka trädgårdar och ljus innanför fönstrena. Mysigt att gå omkring i mörkret och spana in i husen.

Hem. Äta igen. Klä på mig mina tjockaste, bekvämaste och allra fulaste kläder. Skita i att duscha, tar det imorgon. Ändå ingen som luktar på mig i natt. Skulle vara Kelvin då...

Tycker Söt kan komma hem nu. Vad är väl ett dimmig Göteborg jämfört med ett dimmigt Bålsta?

Inga kommentarer: