onsdag 21 oktober 2009

Vänner...

Det är svårt att beskriva med ord, hur man känner ibland. Det är som en mjuk värme som fyller bröstkorgen och ett stort invärtes leende som slår ut, när man känner tillit, stöd och förtroende för en riktig vän.

Det behövs inga ramar för vänskap, ålder, kön och ursprung spelar ingen roll.

Ta vår underbare granne, José - i 60-års åldern - som i vått och torrt ställer upp med hundpassning när vi jobbar. Aldrig ett knyst om det, alltid självklart att hjälpa till.

Eller Anki, som alltid finns där att bara snacka skit med, gå i skogen med, ta ett glas vin med... Med henne kan man alltid vara sig själv. Och hon finns alltid där, trots att hon sannerligen inte har det allt för lätt själv ibland.

Osjälviskhet, värme och öppenhet. Man blir så fantastiskt glad!

Hoppas att jag också kan lyckas med att vara en bra vän. Det är i alla fall ett mål för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag och jana då? :)..du glömde oss juh, hihi.

kram

Syster Yster sa...

Nanna>> Du vet att du är min darling ;D

Många som inte blev publicerade med namn, betyder inte att jag tycker mindre om dem. :)