lördag 13 mars 2010

Fan då...

Jag tar tillbaka allt jag sagt om kärlek.

Kärleken är inte värd ett ruttet jävla dugg.

Det är en jävla hittepåutopi som någon dum jävel har kommit på för att ensamma människor ska känna sig ännu mera ensamma, och tvåsamma människor ska känna sig fastlåsta i varann.

Jag körde på en uggla ikväll. Den bara satt på vägen och jag körde alldeles för fort.
Den tittade på mig med stora, runda ögon. Förebrående. Den slutade andas i min famn och jag grät.

Grät för att livet är så föränderligt och oförutsägbart och för att mina känslor och tankar är som de är, och för att jag aldrig kommer kunna förstå hur andra människor tänker.

2 kommentarer:

Caisa sa...

Gumman,ugglan får skylla sig själv som sitter på vägen. Förlåt mig som tycker att det är kul att umgås med mina vänner och kollegor på min fritid, det påverkar inte min kärlek till dig för fem öre, du är mitt allt och det vet du. Älskar dig och det vet du mycket väl, mitt hjärta bultar enbart för dig. Hoppas du fortfarande tycker likadant?.
Jag älskar dig min söta tjej, tro på detta för det är sant! Jag kommer med taxi inatt till dig! Puss /

Syster Yster sa...

*funderar på om det är okej att sköta sina äktenskapliga gräl i bloggen*

Ugglan dog. Jag överlevde. Du kom hem. Jag sov på soffan för att du stank sprit. Puss. ;)