söndag 21 mars 2010

Kul helg!

Efter en dödstråkig vecka på jobbet (intagningsstopp och isolerad avdelning pga vinterkräksjukan) tyckte jag att det var dags att roa mig lite. Därför tog jag på fredagskvällen bussen in till Bålsta och åt middag och drack öl med Nanna på den lokala kvarterskrogen. Ölen smakade gott och vi avverkade många viktiga samtalsämnen under kvällen. Jag beställde en Red Bull Vodka i baren och messade Caisa för att fråga när hon slutade på jobbet, och skulle komma för att hämta mig. Fick till svar "där om 5 min", så jag sörplade i mig min sprit på några sekunder och såg sedan dubbelt när jag kom hem.

På lördagen var det sedan dags för ett besök i Uppsala på HBT-klubben Selma, som drivs av en gammal flamma till undertecknad. Trots min ovana att festa, efter månader i soffan, på gymet eller framför datorn, satt ränderna fortfarande i. Jag dansade och skuttade såpass att alkoholen knappt hann passera levern och säga "hej" innan jag svettats ut den. Med andra ord hade jag jätteroligt och njöt för glatta livet av öronbedövande dunk-dunk, svettig trängsel på dansgolvet och klibbande drinkspill under skorna. Caisa var frivilligt nykter och fick således äran att köra en trött och utmattad, sovande men lycklig Karin hem till sängen.

Idag vaknade jag till ett vinterlandskap igen. Men det kändes som att det inte spelade någon direkt roll. Ändå ingenting som går att göra nåt åt. Väder kan man bara acceptera. Så idag blev det en slapparsöndag i soffan med chips, cola, filtar, en knorrande hund som trängs mellan Caisa och mig, och en dålig film att somna framför.

En kul helg, helt enkelt!

Inga kommentarer: