fredag 3 juni 2011

Sommarrensning

Rensning av gammalt skräp...

Tog bort hälften av alla "vänner" på Facebook, då de flesta är folk jag aldrig träffar, aldrig pratar med, och aldrig skriver något till eller kommenterar deras statusar. Har dessutom ett antal arbetskompisar som skickat vänförfrågningar och som nyfiket snokar runt utan att vi för den delen är mer än just arbetskompisar.

Vissa människor har också en tendens att trycka på "gilla"-knappen gällande precis allt, oavsett vad det gäller. Nästan som bara för att visa att man är kompisar? Och addar kompisars kompisars kompisar...

Nä nu är jag trött på alla dessa låtsasvänskaper, ytliga markeringar, revirpinkande och spel för gallerierna. Jag tänker hålla kontakten med mina vänner telefon- och mailledes och träffas IRL istället för på varandras "walls" på fejjan.

Våren har blivit till sommar, jag har premiärbadat. Jobbar inatt och minns igen att jag tycker det är sjukt tråkigt att jobba natt. Och så har jag haft spänningshuvudvärk i flera veckor. Tröttsamt. Nåja. Livet går vidare. Jag är lyckligt gift! =)

2 kommentarer:

Erik Forsling sa...

Sommarrensning. Det låter sunt. Själv fick jag ett tokspel och rensade ut största delen av min Hotmails adresslita för ca. en månad sedan.

"Nä nu är jag trött på alla dessa låtsasvänskaper, ytliga markeringar, revirpinkande och spel för gallerierna".

Precis så tänkte jag också. (Men å andra sidan vet jag ju att jag bara behöver gå till "Inboxen" för att kunna besvara eventuella e-brev, från dem man ratat p.g.a. utebliven korrespondens.

Andra s.k. sociala media än en e-postadress äger jag inte. Jo, förstås, en telefon.

Syster Yster sa...

Låter sunt. Har en förhoppning om att börja träffa och prata i telefon med mina vänner lite mer och sprida detaljer om mitt privatlig till ytligt bekanta lite mindre. =)