torsdag 16 juli 2009

Bröstimplantat


Jag må vara en ganska gammalmodig, men vad är det egentligen som är så jävla livsviktigt med stora, runda bröst?

På jobbet, bland undersökterskorna, sprider sig epidemin som en löpeld: Alla ska göra bröstimplantat.

Det spelar ingen roll hur söta de är, de har små bröst. Och det är ju bara rentav oacceptabelt. Det går ju inte!

Så, istället för att lägga pengar på lite psykoterapi för att lära sig acceptera sin kropp som den är, eller på sina barns framtid och utbildning (de flesta är ensamstående med en ganska kass lön), så går man och tar ett lån på 37000 kr (jag skojar inte!) och köper nya bröst!

Jag satt i fikarummet igår och tänkte på allt härligt jag skulle kunna göra för 37000 kronor... Vilka resor... Äventyr... Renovering... En till valp?

Jag kan lova att ett par runda plastbröst fanns inte ens med på min lista. Mina små fjuttiga tuttar duger alldeles utmärkt till det de är till för!

2 kommentarer:

Viktigpettern sa...

Jag förstår inte denna hysteri heller. Jag har sånna bröst som du visar på bilden, dom är stora, otympliga och hade jag chansen så hade jag tagit bort minst hälften å lyft dom lite. Finns knappt en BH att köpa. Dom stöter i vart man än är, i jobbet är det värst, bära tygrullar å bågarna knäcker sej, jobbar natt inom vården och sitter i en obekväm soffa,,,å bågarna skaver rakt in i tuttarna. INGET å sträva efter!!

caisa sa...

Dina är helt underbara som dom är =)...(om du gör dom större så dumpar ja dig =) )