fredag 3 juli 2009

Nervus Ischiadicus


På fem dygn har jag inte kunnat sova en hel natt utan att vakna av en ilande, stark smärta i mitt vänsterben. Den börjar i höften och strålar ner i lårmuskeln och ilar ända ner i foten. Jag vet det så väl... Ischiasnerven. Jag är jävligt trött på den just nu. Har försökt stretcha, mjuka upp sätesmusklerna, försöker med alternativa sovställningar och avlastande kuddar. Pyttsan! När klockan börjar närma sig småtimmarna vaknar jag av ett hugg och jag vill nästan gråta.

Nån som vill ha en kass kropp? Bra pris vid snabb affär.

3 kommentarer:

Donna ♥ sa...

Rumpmassage brukar fungera på Ischiasnerven men det är inget för amatörer! ;) Ta hjälp av ett proffs... hehe

Annars kan du få byta med mig men min kropp är rätt kass den med emellanåt!

Kram

Syster Yster sa...

Vore gött, men jag är ju så inihelvete kittlig på baken!!! Jaja, jag ska söka upp en kiropraktor eller naprapat idag. Så här kan det ju inte fortsätta!

Tack för tips!

nillas liv på pinnen sa...

Den där smärtan hade jag också för x antal år sedan. Sökte sjukgymnast ganska snart, fick övningar och sen har jag inte haft problemet. Jag hade också ont som fan när jag stod i köer o dyl. Men som sagt, det försvann. Jag är fortfarande förvånad att det krävdes så lite. Nu tränar jag regelbundet, vanlig gympa. Tror att jag skulle få tillbaka värken om jag la av.