söndag 5 juli 2009

Deppig men stolt

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig ikväll.

Men jag är ändå stolt över att jag har
1. Behållit lugnet
2. Accepterat
3. Varit ärlig
4. Tagit hand om mig
5. Sagt nej
6. Sagt nej en, två och tre gånger till
7. Sagt att jag inte vill höra mer tjat
8. Fortsatt att lyssna på min inre röst
9. Gjort det som fungerar
10. Varit här och nu. Erkänt att stunden är besvärlig, att jag står inför en konflikt som jag inte kan påverka mer än att säga vad jag vill/inte vill, och stå fast vid det. Låta andra människor stå för sina åsikter, känslor och handlingar. Det är deras bekymmer som de måste leva med. Jag behöver inte må dåligt och klandra mig själv, eller någon annan, för det.

jag är lugn här och nu, ensam, med mig själv. Jag är trygg och säker och har validerat mig själv ikväll. Och jag är nöjd och stolt och mår bra.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Söta Fröken, jag förstår att du är stolt över dig själv. Att känna så där djupt i maggropen att "jag har gjort så gott jag har kunnat och jag har behållt min värdighet och övertygelse oavsett vad andra säger/tycker/tänker/försöker påverka/bråka/tjafsa om" är en STYRKA!

Hoppas dagen idag blir en fin dag. Själv ska jag ska ta en långsam promenad genom skogen - utan pumpade musik i mina öron - jag ska lyssna på naturen och bara försöka hitta till det dära "baravara" utan brus. Tror minsann du får lära mig. Ditt blogginlägg om din trädgård lockade mig mer än du kanske anar. En liksom brinnande längtan börjar göra sig påmind i mitt inre - att kunna njuta av naturen utan att känna stress.

Kramar om !
Och en gång till! ;)

Syster Yster sa...

Tack tack, och ja, det kändes riktigt bra. Blev himla bra tillslut ändå. =)

Ja, ja, jaaaa! Upptäck naturens välgörande egenskaper! Det är det absolut bästa för själen, kroppen, hela människan faktiskt! Säg gärna till om du vill följa med ut på skogspromenad, jag vet underbara ställen.