tisdag 22 september 2009

Fan

Just nu är jag arg, besviken och rädd.

Jag visste hela tiden att nåt inte stod rätt till med farmor. Och jag är så jävla lessen över att inte ha fått veta direkt. Ångrar att jag inte tagit mig tid att engagera mig mer och insistera om att få vara med på alla möten med läkare...

Nu ska hon opereras för en "hudförändring", jag i min enfald trodde att de skulle skrapa bort en liten grej på halsen. Får sedan veta att hon ska sövas och opereras på ÖNH, och att operationen tar ca 2 timmar och att de ska ta bort en muskel i halsen på henne och att hon kommer ligga på sjukhuset ca 1 vecka efter det.

Fan, farmor!

Note to self: Om anhöriga ringer och vill veta nåt om en patient, är de inte intresserade av att höra hur många andra patienter du har. Fullkomligt ointressant.

(Som om jag skulle komma på idén att yppa nåt sånt över huvud taget...)

Inga kommentarer: