måndag 16 augusti 2010

Back on track ...or not?

Första dan på jobbet. Kändes helt OK att vara tillbaks. Var lite småtråkigt att vara koordinator bara, hade ju velat ha patienter. Men det fick duga, och jag fick mycket gjort på min föreläsning som jag ska hålla snart, om SBAR.

Det enda som egentligen kändes tungt var den jävla trafiken på hemvägen. Icke ett kärt återseende, kan jag säga. Den tar knäcken på mig. Passade på att jobba över lite, för Caisa har tagit med sig Molly till Värmland sin sista semestervecka, och bara för det så hamnade jag mitt i rusningstrafiken.

Ja, Caisa och Molly har flytt fältet till Värmlandsskogarna och är ute och skjuter älgstudsare och plockar svamp. Vill ju jag med... Men nix. Jag var på BodyPump idag. Första passet på evigheter. Helt sjuuuukt vad tungt det var! Och jag lade ändå nästan inte på nånting, just för att det var första passet. Herregud, måtte inte vägen tillbaka bli så lång. I övermorgon kommer jag ha en brutal träningsvärk, känner jag på mig.

Hade planerat att tanka bilen påväg hem från gymmet. Den var i princip tom. Då märkte jag att jag inte hade kortet i plånboken. Fan i helvete, jag hade tagit ur kortet och det låg kvar i byxfickan på jobbet. Och ingen soppa hade jag för att ta mig nånstans och inte så mycket som 20 kr i kontanter. Det blev till att ringa Nanna och be henne komma och tanka min bil. :*) Det är la tur att man har såpass goda vänner som ställer upp på ett klantarsle i nöd.

Inga kommentarer: