måndag 9 augusti 2010

Uppehåll

Jag har gjort ett uppehåll. Så fort jag tillåter mig själv att låta bli att motionera blir jag en slö, lat och flåsig tjockis som kommer på hundra olika anledningar till att slippa undan fysisk ansträngning.

Det är konstigt... Jag gillar ju egentligen att träna! Men det har känts så dödfött på slutet. Alltså innan sommaren. Innan mitt uppehåll. Nanna har slutat träna så jag har ingen att "ses på SATS" med, som vi brukade. Brukade sporra varandra att lägga på mer på Bodypumpen. Se vem som svettades värst på spinningen. Och träningen på jobbet blir inte heller densamma utan Peter att slåss med.

Träningskompis sökes akut! Nära Bålsta eller anställd på KS. För nu sätter jag igång igen. Står inte ut med att känna hur pulsen stiger bara av en promenad i skogen. Orkar inte vara svag, fet, dallrig och slö. Nej, nu jävlar i min lilla låda! Nu är uppehållet slut. Imorrn, alltså. Heh. Idag har jag bakat bullar!

Inga kommentarer: