torsdag 19 augusti 2010

Solokvist

Rivstartar efter semestern med en 6-dagarsvecka. Bara torsdagen ledig. Passade därför på att vara riktigt leeedig idag.

Så, vad sysselsätter man sig med när man varken har hund eller fru hemma en ledig dag? Löst korsord, har jag gjort. Och så har jag diskat. Och klippt gräset. Och lagat mat och ätit. Och surfat. Och gått en skogspromenad. Och tvättat. Och fiskat. Och övat inför folkmusikmässan nästa söndag, som jag ska medverka i.

Urläcker musik, jag blir på så himla bra humör av folkmusik!

Och jag blir på väldigt bra humör av att sjunga. När jag sjunger kopplas världen bort en stund. Det är bara jag och ljudet som strömmar ur kroppen. Tonerna, klangen, texten och rytmen. Det är vilsamt samtidigt som det är upprymmande. Det är meditation.

Inga kommentarer: