söndag 19 december 2010

Jul, jul, strålande jul

Ja, idag firar vi jul i Kivingekojan.
Som jag sagt tidigare så jobbar jag hela julhelgen och Caisa åker då hem till Värmland för att slippa sitta ensam när jag är på jobbet. Så denna helg var liksom vårt enda alternativ för lite julmys.

Igår var vi hos Uffe och Lotta (grannarna på andra sidan vägen) på middag och Plump. Sen blev det lite avslutande Singstarturnering också. Mycket mysigt. Jag blev totalfrälst i Blossas nya saffransglögg! Helt underbar!

Nåväl, det blev en sen kväll, och idag sov vi till halv ett! (Jag tror aldrig det har hänt mig förut!) Och nu firar vi jul. D.v.s. ljusen är tända på soffbordet. Caisa spelar Donkey Kong som hon fick i julklapp av mig, och jag sitter under en eluppvärmd filt, som jag fick av henne och vi liksom bara är. Det snöar utanför. Det doftar lite hyacint och brasa. Molly ligger och myser bredvid. Livet är ungefär just så som man kan önska sig just nu.

Inga kommentarer: