torsdag 23 december 2010

Julefrid?

Kaos i världen. Kaos på jobbet. Kaos i mig.

Skitdåligt samvete för att jag sa "Nej" när en stackars syrra på jobbet ringde och frågade om jag kunde ta ett extra pass imorgon (utöver mitt ordinarie kvällspass alltså). Jag orkar bara inte! När ska jag hinna träffa familjen och fira pappas födelsedag? När ska jag hinna vila? Jag sa nej, och sen kom Ångesten.

Vet hur svårt det är där och sitta och ringa in folk. Men hur mycket ska man orka med? Jag känner mig redan döstressad och slut i kroppen, som det är!

Det finns dem som VAB:ar i tid och otid och sjukskriver sig för snuva och huvudvärk. Tycker att de borde beordras in i såna här lägen. Annars får man väl stänga ner vårdplatser? Om vi inte har folk så det räcker måste det märkas! Stäng halva avdelningen och se vad som sker, kanske tar ledningen då tag i problemet med korttidsfrånvaro på allvar...

Arg, trött, utarbetad, ledsen och BITTER!!!

Inga kommentarer: