torsdag 2 december 2010

Temperaturväxlingar

Ikväll kändes det plötsligt riktigt varmt och fuktigt ute, och jag tänkte att det kanske började bli plusgrader. Det var -10 grader invid huset. Men det är klart, har man vant sig vid 17-18 minus så...

Det bästa med kylan är värmen när man kommer in, att ta en lång varm dusch och krypa ner under täcken och filtar med hund och katter och så småningom även en varm och mjuk sambo. Inatt vaknade jag lite lätt när hon kom hem, av att hon stoppade om mig i sängen, och bäddade om mina fötter med en yllefilt. Det är kärlek det!

Jag tror inte det är sant ibland. Kan man älska nån så mycket som jag älskar Caisa? Ibland undrar jag också om man kan vara så irriterad på nån som på henne, men det är en annan sak. Idag är jag extra alldeles jättekär i min fantastiska livskamrat, sambo, fästmö, flickvän, blivande fru.

Inga kommentarer: