torsdag 25 februari 2010

En ledig dag

...i februari.

Nollgradigt och mulet. Fortfarande meterhög snö. Men ändå något lurigt i luften...

Har fått rätt mycket uträttat idag. Först en superviktig kopp kaffe med Nanna framför hockeyn. Hundprat och livprat, och Nanna pratade förstås om sina kära aktier. Hon är en riktig börshaj...

Sedan en tripp till Farmor. Molly och hon är bästisar och Molly försöker alltid välta min lilla farmor när vi kommer. En kopp kaffe även där och lite snicksnack om allt mellan himmel och jord.

Farmor är så himla skön. 85 år, och ändå så himla fri i tanken. Vi satt och diskuterade barn, och hon undrade om jag inte ville ha några. Jag försökte slingra mig med att det är så besvärligt att få till en insemination för lesbiska par och så vidare. "Äh, men ni kan väl låna en karl lite tillfälligt?" utbrister hon!

Låna en karl? Jag trillade nästan av stolen och förklarade att "så gör man väl inte!".

Farmor...

Nåväl, sen hem, hämta in ved och hugga till lite stickor, diska och hänga tvätt. Passade även på att skotta lite snö och röja på verandan.

Nu ska jag strax iväg och äta tacos med Nanna och Jana och sen ska jag boxas!

En bra dag, helt enkelt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rolig farmor och hon har rätt man kan låna en karl. Sitter på jobbet och hela jag skriker efter bebbe...hatar den här tiden på månaden. Det här kommer bli en jobbig tid framöver, undra hur länge man kommer längta, tills det går över. Just nu känns livet piss. vad hjälper aktier, när dom inte kan spendeeras på en söt liten bortskämd kille eller tjej. Att ge upp barn är helt klart det jobbigaste beslutet jag tagit.

Nej nu ska jag väl fortsätta jobba...9 timmar kvar och sen en natt kvar :) Fika på måndag igen kanske?

Pussipuss

Syster Yster sa...

Nanna: Tänk bara "m a g s j u k a" så går det över!

Anonym sa...

Hahaha

Nix det gick inte över, har även tänkt på äckliga bajsblöjjor och massa sömnlösa nätter och massa indragen inkomost. Inget hjälper.

)=