söndag 14 februari 2010

Mardröm

Vaknade med ett ryck av en dröm. I drömmen var jag och Caisa ute med Molly och Molly sprang ut på en väg, och Caisa sprang efter för att ta fast henne, och precis när hon fick tag i henne blev de båda påkörda av en mintgrön Suzuki Swift. Jag skrek, och vaknade. Mitt skrik lät inte på något sätt som ett skräckfyllt avgrundsvrål när jag vaknade, utan mer som ett trött "mmmjähh".

Det var i alla fall en otäck dröm. När jag vaknade låg ingen av dem i sängen, utan ute på soffan och tittade på TV. Klockan 7 på en söndagsmorgon! Galet...

En jobbkväll kvar den här helgen. Sen en ledig måndag. Jag älskar lediga måndagar. När det övriga Svensson-packet, trötta efter en helgs ledighet, tidigt står och skrapar rutorna och tjurigt rullar in mot stan, då ligger jag och myser under täcket och fnissar elakt för mig själv.

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Inga kommentarer: