torsdag 4 februari 2010

Vän med snön?

En liknande vinter kan jag inte minnas att jag varit med om tidigare. Visst har det varit kallt och visst har det kommit snö ibland, men kallt såhär länge, och såhär mycket snö, det kan jag inte komma ihåg!

Åkte extra tidigt till jobbet idag pga "snökaoset". Det var smart tänkt, för det gick i ungefär 80 km/h hela vägen. Väl på parkeringen utanför jobbet var jag faktiskt i tid. Tyvärr hade väghållaren inte varit framme och plogat parkeringen dock, så jag körde fast i en snödriva och blev ståendes där, slirande och svärande, i en kvart. En liten traktor med plog på kom åkande och plogade runt, runt, runt i närheten, men vägrade komma och hjälpa mig. Må han brinna i helvetet, den lilla plogarjäveln.

Kom i alla fall lite tidigare hem från jobbet, och var för en gångs skull hemma i dagsljus, så jag bestämde mig för en promenad med Molly. Där jag så väl vet att det finns en stig in i skogen fanns det nu bara ett djupt hav av snö. Då kände jag att "nu orkar jag inte mer". Så jag klampade rakt igenom drivorna, ut i det knädjupa snöhavet och kastade mig på rygg. Molly tykte det var fantastiskt roligt och där tumlade vi runt tills jag hade snö i öronen, innanför bh:n, i trosorna och i skorna. Då pulsade vi hem, nöjda med att ha försökt bli vän med snön.

Inga kommentarer: