tisdag 15 juni 2010

Bajsbrunt rum och cykeltur

Härom dagen fick vi för oss att börja renovera lilla rummet. Det som inte ens har ett golv ännu. Sagt och gjort, vi satte igång med en gång. Sket i underarbetet, smackade upp färgen direkt. Och vilken färg sedan! Ett litet, trångt och ganska mörkt rum, nu helt målat i bajsbrunt! Det är så man kan gråta, så fult är det! Fast vi skrattar mest, för det är så typiskt oss att inte tänka, bara göra, och sen stå där förvånat och säga "oj" i kör.

För att få någon rätsida på det bajsbruna rummet från helvetet tänkte jag inreda det helt i vitt. Jag drog med mig Nanna till IKEA och shoppade vit inredning för 2000 spänn. Aj vad det sved i mitt snåla hjärta, jag avskyr att spendera pengar på saker. Men snart så ska det nog bli fason på rummet, bajsbrunt eller ej!

Jobbat kväll idag. I förmiddags gav jag mig ut på en cykeltur, utan Molly. Det gick vansinnigt lätt och fort och var inte ett dugg jobbigt. Hade inte tänkt cykla längre än till Ekilla, men fortsatte ända till Bålsta eftersom det gick så smidigt. Var nog i Bålsta på 20 minuter. När jag då skulle vända och cykla hemåt fick jag förklaringen till varför det gick så lätt. Jag hade haft en sjuhelsikes medvind. Den medvinden blev sedemera en sjuhelsikes motvind, och det tog dubbelt så lång tid att ta sig runt turen och hem. 1,9 mil räknade jag ut att jag cyklade, och det var inte illa tycker jag! Lite ont i rumpan, men foten klarade sig bra. Det här kommer bli hur kul som helst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha jag måste komma och titta på ert bajsrum. Det är säkert inte så gräsligt som ni påstår ;).