onsdag 9 juni 2010

Prioriteringar

Tänk vad allt är olika bara utifrån hur man väljer att möta livet. Har haft samma späckfyllda dag idag, men är inte ett dugg stressad! Konstigt.

Idag har jag fokuserat på medveten närvaro, att göra en sak i taget, och inte tänka på nästa sak förrän jag är klar med en sak. Och försökt vara smidig, göra det som fungerar. Och det har fungerat bra!

Smidighet: Skit i att laga mat och ta fram nåt färdigt ur frysen istället! Vi har ju massor med hemlagade matlådor. Varför stressa?

Medveten närvaro: Intensivt cirkelträningspass. Tänkte inte en sekund på att jag måste ut med Molly efteråt, eller att jag borde hänga tvätt när jag kommer hem, utan tänkte på hur svetten dröp från pannan och hur mjölksyran brände i musklerna. Och jag orkade ta i massor!

Av rena förvåningen tog jag sen en timmes skogscykeltur med Molly. Det var knöggligt och roligt och nu är både Molly och jag helt slut. (Hon flämtar fortfarande - jag har normal puls och andning.)

Tvätten är inte hängd, och disken är inte diskad. Trädgården är inte vattnad, och det ligger en massa ovikta rena kläder i en hög i sovrummet. Men vet ni vad? Det dör man inte av.

"Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra i övermorgon!"

Inga kommentarer: