tisdag 29 juni 2010

Semesterlängtan

Tre veckor kvar. Det börjar kännas lite nu.

Sommarsolen klänger sig kvar på himlafästet och pressar allt vad den har! Ljuvligt! Min nyss knallröda hud har nu fått en brun ton och mitt hår börjar som vanligt bli blekt i topparna. Jag har dessutom oförklarliga blåmärken över hela kroppen, vilket gör mig lite fundersam, men inte särskilt oroad. Tog en blödningstid idag på jobbet som var normal.

Har lite för lite att göra på jobbet, blir lätt rastlös när jag är koordinator. Tycker mer om att ha patienter. Blir så mycket dötid vissa dagar. Nu är vi ihopslagna med vår systeravdelning eftersom de har sommarstängt. Det brukar bli en aning rörigt och kaosartat i början, men dessa två dagar har gått ovanligt smidigt. Men man ska inte ropa hej...

Det gjorde jag idag, helt i onödan. Jag skröt om att jag börjar kunna äta lite mjölkprodukter igen - magen har faktiskt tålt lite såser och grejer. Så jag åt en färdig Biff Stroganoff-rätt, som jag ångrar nu. Magen ser ut som en badboll och jag är väldans gasig... Varför skulle jag öppna truten?

Inga kommentarer: