fredag 4 juni 2010

Cykel!

Nu har det alltså skett. Jag har blivit med cykel igen!

En knallröd, snygg Peakcycle Pt Franklin med 21 Shimanoväxlar. Jag fick den i en kartong som jag pulade in i min lilla pruttbil. Fick åka hem med öppen baklucka. När jag så skulle sätta mig och montera ihop den, upptäckte jag att monteringsanvisningarna var för en helt annan cykel.

Sån't kan ju få den mest stabila människa att börja gråta... Nåväl, jag grät inte, men slet mitt hår och ringde Uffe. Han kom och skruvade ihop cykeln på tio minuter utan bruksanvisning. En händig karl, den där Uffe.

Så, nu har jag provcyklat fram och tillbaks och runt och jag är supernöjd! Några småjusteringar skall skruvas till bara. Har till och med provcyklat med Molly och det gick hur bra som helst! Hon sprang så snällt bredvid utan att dra i kopplet. Hon blev ganska trött, dock. Får nog ta det lite lugnt i början så hon inte skadar sig.

Nu får jag sätta upp lite mål med min cykelträning i sommar. Delmål nummer ett blir en tur till Ekilla, kan väl röra sig om max en mil fram och tillbaks. Blir en bra början. Jag är ju inte van vid cyklar som rör sig framåt när man trampar!

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS! vad skojj, det var på tiden! så som du tjatat ;). Cykla lugnt.