söndag 13 juni 2010

Oplanerat släktkalas och spik i foten

Lördag i Kivinge. Regn och halv storm. Caisas föräldrar kom vid 10 på förmiddagen. Caisa och hennes mor åkte in och hjälpte Caisas syster Bea att flytta. Caisas pappa blev kvar och vi hängde i soffan och diskuterade livsviktiga saker såsom barnaga och uppfostran. Pappa Christer och jag har alltid helt olika åsikter om saker, men båda gillar att diskutera och båda kan argumentera, men jag vinner alltid! =)

Pappa Christer och jag satte igång att bära bort skräp till parkeringen, som skulle till tippen. Då passade jag på att sätta foten på en list med en uppåtvänd rostig spik i. Kände först hur spiken med ett "plupp" penetrerade skosulan för att sedan med ytterligare ett "plupp" gå igenom trampdynan och in i köttet i min stackars fot. Fan, så ont det gjorde! Och ännu ondare gör det idag! Synd om mig...

Senare kom min mamma Eva och min pappa Björn och fikade. Våra familjer är verkligen som äpplen och päron. Nej vänta, det är för likt. Som äpplen och mandariner! Det är ett under att de ändå kommer överens och kan fika tillsammas sisådär en gång i halvåret.

Caisas mamma Lena och pappa Christer återvände senare till de djupa värmlansskogarna och mina föräldrar åkte hem till Kungsängen. Caisa och jag planerade en myskväll med film framför den nya platt-teven som Caisa köpt. På ICA (där vi hyrde film) träffade vi min syster Gunilla och hennes kille Johan och deras skyddsling Emelie, och de kom hem till oss en sväng och drack te.

Sedan somnade jag i soffan till Sherlock Holmes, och idag är det på tok för fint väder för att titta på film... Undrar just om det går att cykla med en öm och svullen fot?

Inga kommentarer: