fredag 29 oktober 2010

Imponerad

Jag blir så imponerad av personalen på mitt gym (SATS Bålsta). Visst, det är dyrt att träna där. De har små lokaler, och inte jättestort utbud av klasser. Men fasen vilken trevlig atmosfär det är där! Jag blir så imponerad av att instruktörerna till och med kan luska ut vad man heter!

Boxinstruktören igår kom fram och hejade på: "BRA KARIN, SNYGGT!!!", och jag bara "??? What? Hur vet hon vad jag heter??". Vi har ju inte presenterat oss för varandra, man lämnar bara fram sin lapp och ställer sig och slåss. Imponerande.

Lika imponerad blir jag av en kille som ofta går på samma pass som jag. Han är stor, mycket stor. Tjock. Väger säkert över 100 kg. Han går dit med ett stort leende flera gånger i veckan, och går på de allra tuffaste klasserna, och jävlar vad han tar i! Och man ser för varje vecka hur han liksom krymper! Det är mer imponerande än de pinnsmala hårt sminkade tjejerna med silikonbröst som kommer dit vecka efter vecka och lyfter exakt samma vikter utan att det händer ett skvatt.

Inga kommentarer: